La CUP es presenta a Sallent per fer front a la situació d’emergència social

Amb el lema Recuperem la Vila, la Candidatura d'Unitat Popular es presentarà a Sallent per transformar l’ajuntament en la institució més útil per solucionar els problemes que pateixen els ciutadans. La CUP centrarà la seva proposta política en tres eixos bàsics: la recuperació econòmica, la manca d’habitatge i l’establiment de mecanismes de democràcia directa.

La llista electoral renova el cap de llista. Èlia Torrescasana encapçalarà la candidatura i l’actual regidor, Albert Junyent, se situa en segon lloc. Torrescasana, encara el repte amb el convenciment que podran ”transformar l’Ajuntament en l’eina més útil per als ciutadans”.

Els segueixen un equip de persones compromeses i actives, que combina renovació i experiència. La formació de l’Esquerra Independentista es presenta amb la voluntat de governar Sallent i transformar les velles polítiques immobilistes.

En una assemblea que va congregar una cinquantena de sallentins es va aprovar també el codi d’actitud ètica i política, de deu punts, que regirà l’activitat del grup municipal de la CUP. Entre els punts destaquen la limitació del càrrec de regidor a dos mandats, la independència de crèdits bancaris i la limitació dels sous dels regidors de govern a un màxim de 1.400€ mensuals. La CUP també proposa eliminar les indemnitzacions que cobren els regidors per assistir a les Juntes de Govern, que “acaben sent segons sous encoberts”.

Després de quatre anys del govern de CiU i PSC, la CUP creu que no s'ha afrontat de cap manera la situació d’emergència social que vivim arran de la crisi econòmica. A més, valora aquest mandat com una etapa grisa, sense decisions importants i sempre pensant en termes electoralistes.

La CUP de Sallent dedicarà el mes de març a debatre oi elaborar les seves propostes d’actuacions en habitatge, reactivació econòmica i democràcia directa. Ho farà en unes jornades temàtiques on conviden a tota la població a participar-hi per fer “un programa electoral adaptat a la realitat de Sallent”. La primera jornada serà el divendres 13 de març.